01 April 2012

hate but i love you thingy!



dilemma..

have you ever been in this dilemma??

satu2 nya makhluk yang aku sayang adalah kau..kau dan kau..satu satunya orang yang aku berkenan dekat mata..melekat dekat hati adalah kau..even kawan kau lagi hensem tetap kau yang teratas.pendek kata..kau orang yang aku cintai pagi petang siang malam..

tapi sebanyak2 aku sayang kat kau..cinta kat kau..kaulah jugak yang banyak menyakiti hati aku melebihi orang lain..dalam 100% air mata yang keluar dari mata aku ni..99% adalah disebabkan kau..

kekadang tu..sikap kau memang macam celaka tahap gaban..kalau aku hitung2..kaulah manusia paling hampeh yang pernah aku kenal..bila dengan kau aku rasa macam aku berhutang dengan ceti haram..sebab nye..24 jam aku rasa takut aku dicederakan kalau tak bayar hutang..samalah jugak dgn kau..24 jam aku risau kau akan layan aku macam bulltahik bile aku tak dapat nak puaskan hati kau...sumpah aku rasa macam nak suruh kau buat bisnes ceti-ceti ni..konfum kau untung sebab kau lintah darat giler..
masalahnye..makin banyak aku kutuk kau kat dalam hati..kau jugak yang aku sayang mati2..

kadang2 aku saje je buat merajuk dengan kau sebab dah sakit hati sangat..saje nak bagi kau pujuk..saje aku jauh2 dari kau nak bagi kau kejar..masalahnya aku jauhkan diri..kau memang betul2 jauh..harem..
aku rasa macam aku je terhegeh2 kat kau..bila aku rasa aku je yang lebih2..aku betul2 tensen and nak lari dari kau..aku pikir buat ape nak pertahankan hubungan kalau hanye aku je yang jadik gengster nak pertahankan hubungan ni..masalahnye bile aku pergi jauh dari kau..aku tunggu jugak kau cari aku..and kau memang tak cari..aku buat2 ade hal ngn kau..sanggup call kau maki2 sebab nak cover malu..padahal aku tak leh tak de kau..
kenapa kau yang jahat ni jugak yang aku sayang?

kau kantoi berkali2..kau kencing aku mati2..aku benci kau rasa macam nak ludah muka kau..kau mintak maaf aku pasti terima..kau buat lagik..then kau mintak maaf lagik..aku terima lagik...memang aku terasa aku ni bodoh dari lembu lagik tapi masalahnye bila kau tak de..rasa sakit kau tak de tu lebih kuat daripada rasa sakit kau kantoi ngn aku..


orang terkejar2 aku...aku langsung tak pandang padahal orang tu kalau nak dibandingkan dengan kau..air kaki kau pon takde..kalau nak bandingkan baik nye orang tu..langit ngan bumi la..masalahnye kau jugak orang yang aku kejar2 even kau ade kat depan mata aku..betapa jauhnye hati kau dari aku..even kau kena tambat ngn tali kat tiang rumah aku pon..still aku kena kejar kau untuk dapatkan perhatian kau..

kenapa kau yang tak pernah tahu nak menghargai ni jugak adalah orang yang aku nak sangat2..kenapa makin aku rasa benci kat kau..makin aku nak kat kau..
bila aku fikir balik2..kau banyak buat aku sakit dari bahagia..
kau banyak buat aku nangis daripada ketawa..
masalahnye kenapa kau jugak yang aku syg giler2?

sayang tu boleh ubah semua benda sekelip mata!

p/s: sapa yang pernah berada kat situasi ni memang tahulah betapa tak best giler berada dalam situasi dilema macam ni..i hate you but i love you thingy kn!

p/s/s: tak de kaitan ngn diri tapi suke tulis haha.

45 comments:

Etong said...

we cant help but to have this feeling. thats how love start winning to show that love is more powerful than hatred. :)

ezzyezzatie said...

dapat rasa perasaan tu mcm mne..i hate you but i love you thingy!..huh

Prettywrite said...

ahah..my friend ada yg macam ni..syg gila2 dkt bf yg dia dh tahu xbahagia pun dgn org tu..susah btl..huhu

Anonymous said...

kebanyakan org mengalaminya.

tapi, nak terjemahkan cte cenggini. alahai, susah bg yg takpernah ade pengalaman. mybe :)

Himawari Mirsada said...

hurm..skt bl terkena cm tu.hu2..

Unknown said...

luahan prasaan geram ke ni? hehehe

Jaha said...

lama2 akan meletup jugak.just slowly stop contact him and get involve with another person

misyamissyou said...

haha ade2 je sis ni..penah je alami ni..tp alhamdulillah Allah buka mata dan pintu hati..biar la dia..malas nak pk..dia nak, dia datang, tak nak ye sudah..huh! tensen

cik gadis yan said...

saya tahu perasaan ini. first time blogwalking and terjumpa blog awk. first entry buat saya jatuh cinta. i wish that i can expressed my feeling the way u did in this entry.

Shazwan Azizan - wanblur said...

haha.. pengalaman banyak nie cik nurul

mirah said...

hmm..tp mkin byk dia wt kta nngis,mkin btmbah plak syg kta pd dia..huhu..cinta itu buta kn...

Ieqahgajah said...

eeeee sukaa laa..kan kan kan

Miss AdDA said...

adusss, terkejut gila bila baca ..
ingtkan betul2 berkait ngn nurul ..
upenya saje2 tulis .. ayoyoyo ..
mao kena heart attack baca ni :)

nana said...

omg. Lelaki itu sangat douchebag! Thank God, ianya adalah rekaan semata2 :P

senyoritajune said...

i luv u damn much sis! muaxxx

Unknown said...

awesome gilaaaaaaaaaaaaaa entry neh kak nurul!!!!

Umie Naziera said...

yeah,tgh dlm situasi ini sekarang..dushhhh!

Alya Sumayyah said...

Benda yg sama kak...
sama 100 %.. :(

Hakikatnya,manusia memang sering mcm ni kak..ble ada xpenah nak hrgai...

Syira Lokman said...

suka baca blog akak ^_^

Syazwan Che Deraman said...

ha, nama saya Kau Kee Meng.
orang panggil saya Kau.

nurulain_alaui said...

hahaha..hadoi...setempekk kena btg idung yg tak mancung ni. hampehh.

fifie said...

I used to be in this situation. tapi bila kita dah makin besar, fikiran makin matang dah jumpa macam2 ragam manusia. then I know when should i stop love him. Alhamdulilah, hidup je walaupun dah berpisah dengan dia tu. Haha.

pelangi chenta said...

walau apa pun yang dia lakukan hati kita sering kali lembut dengan perlakuannya

Faieza Maddaru said...

betul3x....ntah knpa yg byk mnyakiti tu lah yg terllu disayang....

fatin adawiah said...

yes!! i do agree..penah rse bnda yg same..really hate him but i do love him..susah sgt nak buang..bukan x cuba tp beribu riban kali cuba..cume mgkin..die yg tertulis dlm hati ni..moga dperkuatkan =)

aziey nasrudin said...

ingatkn kan citer btul2..huhu

Anonymous said...

I think if it was about ur fiancé,u should give time for him to adapt to his commitment.in fact I believe that u too should give urself time.ease out a bit,u to will be just fine.but if it's about someone else,ur friend as u mention,maybe the problem was about being strait up of what he/she really feel.try to find a way for them to have a good personal chat,so they know,so they can believe in something.

ana said...

ye..berada dlm situasi tu skrg..gilakan sorang laki..tunggu sampai 7 tahun tapi takde ikatan pun sampai skrg..then ada 1 laki tengah tunggu saya kata ok je..lepas seminggu nak terus nak ikat..lepas 2 bulan nak kawin terus..

bodoh ke gila ke saya nak tunggu yg 7 tahun tu..yg nak ikat tu pulak tak kenal sgt..tapi mmg dia nak kawin dgn saya..

help me pls..T____T org disayang taknak ikat2..patut ke kawin je dgn org yg mmg tertunggu2 tu..tapi jwbnya cinta lps kawen la..kalau ok xpe la..kalau tak...menangis lagi....T____________T

HanisLazimAndTheShaklee said...

refer to myself : perempuan,sbb lelaki mesti sanggup wat keja bodoh.paling bodoh.sgt bodoh. ==' hukhuk

Anonymous said...

as salam.cuma nak berkongsi.dulu sy pernah alami situasi ni.kelakar bila pkir2 balik..rs rugi pon ad,buang masa pon ada.sbenarny bila kita dlm proses brkawan n bertunang ni la kita kenal siapa si dia tu.kalau ms kita berkawan n bertunang pon dia blh wat kite mcm ni apatah lg da kawen kan.sebelum ni,sy mcm cik nurul la benci tapi syg.sayanggg separuh mati..haha!gile x gile curang ngn sy pon sy boleh kejar balik.knon2 nye dia je la segala2ny.kencing la la mcm mane pon msih terhegeh..bodoh sgt rs.tp bila da x tahan n fkir boleh ke sy hidup ngn org yg mcm ni selama2ny?boleh ke sy je nk membahagiakan dia sdgkan dia sikit pon x kisah sy jauh ke dekat?jd kuat kan semangat dan minta petunjuk dari ALLAH.
sy x toleh lg ke belakang,sy xnak lg hidup dlm airmata.
sy tekad,sy simpan cinta ini utk dia bernama suami..
sy xnk bazirkan airmata dan cinta ini untuk org lain.
biarkan cinta ini untuk ALLAH dan suami.
sy doakan cik nurul agar berjumpa insan yg lebih baik,yg mencintai ALLH dan mencintai cik nurul..

Faieza Maddaru said...

rasany aku dah komen pai tadi...tapi lupa nk tulis skli ..

WARNINGGG!!!

to Nurul :







Ade tak entry dear...yg x menrik hati sye...huuhuhuaaa...luv u
terase den...hihihi (^_^)

atynnaddirah said...

ya allah ! kak, serious, sama gila dengan keadaan saya sekarang. mcm hampeh je mamat tu. dia buat mcm2. tapi masih syg jugak. kadang tak paham dengan perasaan nih. haish. btw, nak shared lah :')

Anonymous said...

the person that u fell in love with and patiently waited 4 seven years,do u really have any love relationship with him?

Lysa said...

mmg pernah ada perasaan cmni. truly, its hurt. tp still nak going thru benda ni atas alasan sayang. and I've giving up on it, then rasa happy dan lapang :)

Mata Pena Fadz said...

yes..terasa,,sbab byk kali terjadi cmni~

Anonymous said...

:) pergi saja bsame dgn org yg lbih mcintai kita dr org yg suka kencing kite..

ckp mmg sng tp ati mau kuat sis.. nk xnk cube buka pintu ati n bdoa byk2 semoga di beri petunjuk..

sy pernah alami seperti ini. at last dia btunang dgn org lain.. lelaki itu mmg pengecut sbb dia xbgtau tp sy tau sendiri..

skg sy bsame dgn org yg lbih membahagiakn.. yg mcintai diri dgn stulus ati :)

Anonymous said...

Kahwin,selesai.tak payah dah sibuk konon2 perasaan.

NadyaBubble said...

Pernah kena, tersepit dalam situasi macam ni, sesak dada !

Unknown said...

skrg brada di situasi yg sme mcm akk ... itu sgt mmedihkan .. mcm org dungu kite yg kejar .. tpi, die haremmmmmmmmmmm nk kejar balik ... mcm org bodooo je .. geram arghhhhhhhhhhh !

Sya_Merpati Putih 88 said...

btw, sy sedang mengalami situasi macm nie...benci tapi sayang...nak tinggalkn tapi tak boleh lupa..huhu..

~berperang dgn perasan sendiri..~

cik wanie Lovela (CWL) said...

kak long comey abahnye :)

Puteri Iqa Izyan said...

iqa pnh rase. mcm bodoh je rase time tu. hahaha.

tp bile makin beso ni, boleh pikir mne baik buruk :)

anna kyra said...

sakit sangat kalau duk kat situasi macam nie..orang x kan faham kalau x mengalaminya :)

Heart said...

serius....aku penah lalui semua tu...sayang sangat2 giler2 kat mamat tu. aku tak pnah kisah pun die sakit kan hati aku. byk kali kantoi ngan aku..aku tetap maaf kan die. sbb aku syg sgt kat die..n hati aku slalu ckp setiap manusia pasti akan berubah n die akan sedar yg aku mmg syg sgt kat die..tp smua tu x pnh terkesan kat hati die......spai 1 tahap hati aku btul2 hancur dgn sikap die

Kamil Kahar said...

teringin nak taw ape cter tompok skrg... :)