12 March 2012

Selamat tinggal dunia remaja..selamat datang dunia tet tet.

hye semua..

am so busyyyyy (ayat typical setiapkali update blog boo..)
tergerak hati nak tulis entry sampah ni sebab semalam aku pakai baju cartoon pastu my mom cakap..perasan remaja lah tu..

ah ahhh..Ya Allah..baru aku sedar yang aku bukan a teenager anymore..umur makin meningkat..muke comel dah semakin beransur ansur hilang dan digantikan dengan muka yang beransur ansur matang..oh myy tak sukee sgtt tapi itulah yg harus dilalui oleh semua makhluk bernama manusia..cehh..

berbalik pada isu remaja ni..bila seseorang tu dah attained 22 years old dan above..dia dah tak remaja dah..dah beransur untuk menjadi seorang "wanita"..sebenarnye aku tak suka jadik wanita..hehehe..aku lagik suka jadik remaja sebab being a teenager lagi cool and berstyle!

umur aku dah 2* tet tet..tapi perangai kebudak budakakan and kanak2 riang aku tu makin menebal..sumpah susah sangat nak berubah nak menjadik seorang yang matang dan seorang "wanita" sampaikan sang kekasih/emak/kawan/adik pon pernah tegur.."awk bukan budak lagi okey".. but hell yeah..i dont care..umur just angka je kot..(ayat cover yang typical sangat2)..

and also they way i dress..aku still suke lagik pakai dress yang ala2 skirt..tak berape suka sangat dress like a "true woman" heheh..baju tido pon corak2 cartoon bagai..for me la kan..tak kesah lah berape ponn umur kite..asalkan kite happy..enough la kn..

even my mom pon selalu cakap camni..kakak sebenarnye adalah adik bongsu kat umah.(in case u dont know adik aku umur 10tahun).hahaha..
see?betapa aku nak gitau kat korang..betape tak matangnye perangai aku..betape perasan keciknye nya aku kat rumah..
and satu lagik yang aku perasan tentang aku..kalau aku berhadapan dengan stranger or orang yang tak berape rapat..matang habis cara aku berfikir..sopan habis attitude aku..tapi bile dengan orang yang aku rapat and sayang..i was like a sweetlovely 15years old girl!okey..perlu ke wrote sweetlovely??konfius.

ugly truth about me??
still berebut buah epal ngn adik bongsu.!
still bergaduh siap jelir2 lidah ngn adik lelaki aku yg sama besar ngn aku..
still menangis sambil hentak hentak kaki!
still merajuk bila mak tak tinggal makanan kat aku..
still mengamuk bila tak dapat apa yang aku nak..

kau ada?


im still young..
and dangerous what!
p/s: entah..sampai kesaat ni aku tertanye2 apa motis entry yang kosong ni ditulis.haha..layan jelah.

Thanks For reading this

54 comments:

HanisLazimAndTheShaklee said...

same here...umo dah tett tett tp belagak muda =D

Marya Hana said...

i dah 23, so bukan remaja dah? uwaaa nanges hentak2 kaki .. !

Ain Yasmin said...

huhu same lah tp yang pelik nye waktu kte umur 12 tahun, orang tanye "form 3 ke?" and then bile dh umur 20 orang tanye "form 3 ke?" memang muke form 3 lah kan

Nurafizah Che Ap said...

sama la kita. hehe

Miss AdDA said...

aik, dear dah nk kawin ker ?? hehhehheh :P

Yana Yassin said...

Samalah,.. walaupun YY umo dah 3 series, caya tak??,.. tapi feel remaja. muhahahha

[sutera kasih] said...

selamat menempuhi alam dewasa hehe
stay gojes :)

Anonymous said...

i like this entry...hehehe....bila akak n jual baju nie.:)

Akak Kembang said...

umur bukan ukuran yg penting kita bahagia nurul..hehehehe

Cik Puan Kocik said...

tapi masih nampak muda remaja lagi nie...suweeet

Anonymous said...

just b what u r dear :) u still look adorable....:) i like the way u r..kita sama geng kowt :) haha!

Anonymous said...

kak.....nak tegur ckit....nak tanya sth nie........naper bila akak buat preloved dresses to let go,n saya tekan link tu kat dashboard saya,message dtg that u dont have anything like that in ur blog.....n then,lepas berhempas pulas cri sini sana,akhirnya semua dress tu sudah dijual..pelik lah naper xleh tgok yang preloved2 semua tu...dari dulu lagi lah kak...

thnaks ye...i just asked k...dont b hurt dear :) Love ya!Keep blogging my dear...

FR said...

hek3 ngengada kan kak nurul gaduh2 ngn adik2 plakk ;D

apa salahnya umo 2* pun behave cam teenager lg , comel aje, takpe XD




kami pun sedih next year dah mencecah 20 -,-

Anonymous said...

ececewahh..
o la, ckp je bile mejlisnye =D hihi

Umie Naziera said...

kita serupa..xpa,biarlaa.janji nmpak comelss..hehhe

farhanamasdo said...

ohh mayyyy ! same goes to me too ! even ade 2 orang adik lelaki kat rumah . tapi macam . i lah yang paling muda . maybe sebab srang je girl ? hihihi ^^

misyamissyou said...

ade je cm tu sis..hehehee manje tu bkn kebudak-budakan..hehee xpe childish itu comel!

Syira Lokman said...

hahaha..jiwa tetap mudaaa

Unknown said...

hakhak..umo tua..jiwa remaja

Siti Hajar said...

hehe. sume pun perangai macam budak2 lagi... saye pun same je..

eruniahasano87 said...

comel....

H M said...

hahahahahaha , lawak . saya pon same , sampai adik saya cakap . weyyy , umur dah 20 kan kenape perangai macam budak budak . hahahaha

Izafiza said...

heee..ari tu nmpk nurul kt kdai mkn jln sultan omar.=)nmpk dewasa.hee..

alexayussida said...

cehhh ingtkn nurul nk announce date kawen td..hahaha

Siti Nor Salwa Che Lah said...

hehhee...besa la tuh kak nurul...spa2 pun xnk tua..huhuhu

Unknown said...

huhuhuhu !~
boley xsaye cakap u ade perangai macam u cakap tu sebenarnyer..sebab dah tengok depan mate..hahaha..sangat lembut !~ bdw, i suke care u sis..xhypokrit kan??..(^____^)..ade org, depan saje tunjuk ayu..belakang, pergghhh..huhu..be ur self..betul kate sis tu..


p/s : bdw, xlupe time kt tganu..haha..kecik nyer dunie niy kan.. :)

Fifieyqa said...

yeah..kadang2 sy pon tak matang jugak...selalu nak cari gado dgn adik yg 10 tahun lagi muda..haha..bukan ape..gado2 ni best ape..pastu sy kuat jugak merajok dgn family...haha..

Nurul Ainaa Che Anuar said...

dahsyatnya 'still hentak2 kaki' okay..hahahah

Syazwan Che Deraman said...

those are not ugly truth, tu lah manje manje.

hehehehe

Miss Red said...

Oh no, X puas lagi jadi tenagers......^_^hehe

Izyan Masri said...

ALA.SIS NURUL UMUR JE DAH TET TET.TAPI MUKA MAINTAIN REMAJA LAGI TAU

Izyan Masri said...

COMEL GMBAR FIRST TU.THUMBS UP :D

Ieqahgajah said...

yeahhhh sis tetap tomey laa...
takpaa pasni nk jadi isteri org lak kan..lau jadik jgn lupa ajak ieqah naaa

yanze said...

terasa comel jea entri sis nurul ni..hehe :)

Mek Onie said...

tak sabar tunggu kak nurul kawen,hihi.....jaga kesihatan ye kak nurul...... :))

fifie said...

Nurul awak anak sulung ke ?

sophea keisha said...

cute! :)

Awekinside said...

U are in InTrend March! 65 Blog pilihan.. ;)

Hidayah Maznan said...

gulp!i'm going to be 22 this year..age is just a number..so no worries..chill sudah..haha..
and u look cute dear :)

Nuruashia said...

wiwiwiwt..mmg sys looks like teen lg laa..ehhehe tomey2 :)

Nurulbadiah Lai said...

thanks all for de comment..hehhe..

yeah..tak pe umur dh tua..asalkan perangai always maintain muda..knkn..

fifie:yup..anak sulong dear..

eyfa: dear..akak lepas update..alhamdulilah..cepat je lakunye..so after laku..akak biasanye akan delete post tu..samada lambat or cepat..mybe time awk click tu..akak dh delete..

akak bukan tak nak hold je..tp bile akak hold.akan ade jugak yg msg nk bertanyekan item yg dh sold..so akak nak elakkan that things happen..so akak remove post after sume dh sold dear..

akak biasanye before update akan gtau dulu kat fanpages kul berape nk update tau..be alert dear..

Anonymous said...

well, u are just being normal..just try to express,experience and enjoy urself of being a woman..lady.nahh,it comes with nature...truth is,everyone keep their youth habits & acts.they just hide it and shows it in a suitable situations.

Waney Zainuddin said...

age is just a number (^_^)

Hishyamuddin said...

xpe kak..janji awek mude.. xyoh pikir ke umor, janji hepi.haha

Unknown said...

orang cute x perlu la takot..still young kan?sila la lawat blog saya grapelady90.blogspot.com..saya entry sal kak nurul

Unknown said...

hehe dah dewasa la ni? :P

yaya_flanella said...

kak nuruk anak sulung kan? kalau anak sulung mmg perangai macam ni. boleh sep dgn yaya. hee

lily butterfly said...

Hi.. sicantik nurul..
salam kenal dear..
btw jom join sini :)

http://intanwandalaara.blogspot.com/2012/03/2nd-butterfly-giveaway-by-intan.html

Ky Boutique Perfume said...

owh...dek...
jgn takut pada umur kalo u yg comel ni pasti xkan nmpk tua....zaman remaja memang x puas rase sekejap jer kan...lg2 macam akak ni umur dah nak masuk 31thn...masih perasan belasan tahun uuuu, ape yg penting kite suke dgn ape yg kite lakukan kan....

tiRia jeZsy said...

assalam.. bru follow blog akak bila t'bca kt entry sorg lg akak blogger n i like ur blog.. ^^

Faieza Maddaru said...

hihihi...terasa cecikit :P umo dah tua prangai mcm bbudak hahaha...so swet dear...:)

Ummu Fatin Nasyitah said...

huhuhu,mmg kak Nurul still Young pon..cantek...hu3

Ummu Fatin Nasyitah said...

Hu3,mmg Kak Nurul still Young pun.. cantek slalu

Puteri Iqa Izyan said...

i'm 22 now. waahhhh. terase tue bile kak nurul kabo gitu. ^_^

tapi still lagi mcm knk2. baju tidur pun katun2. gaduh2 ngn adik lagi r. huhu :D