25 March 2010

aku tahu aku lemah

aku wanita yang sangat lemah..selemah lemah makhluk di dunia ini..aku selalu disakiti..jiwaku dihempas, dilempar serakus rakusnya..
aku manusia yang tidak pernah tahu untuk membalas segala kesakitan yang diberikan..
apa aku memang dilahirkan dengan takdir begini?
aku sentiasa berkorban untuk orang lain..tetapi..tiada siapa yang mahu berkorban untukku..
aku sentiasa tercari-cari..dimanakah sialnya aku..

but..even how bad people treat me..i be nice anyway..macam mana teruknya kau buat aku menangis..aku sentiasa memberikan senyuman yang ikhlas..aku xpernah berbohong bila aku menghadiahkan sebuah senyuman..
xpercaya?tgok pic kt bawah ni...nampak ikhlas kn?


therefore..

i've learned that no matter what happens, or how bad it seems today, life does go on, and it will be better tomorrow..
I've learned that making a living is not the same thing as making a life.
I've learned that life sometimes gives you a second chance.
I've learned that whenever I decide something with an open heart, I usually make the right decision.
I've learned that even when I have pains, I don't have to be one.
I've learned that every day you should reach out and touch someone. People love a warm hug, or just a friendly pat on the back.
I've learned that I still have a lot to learn. I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did,
but people will never forget how you made them feel.”
( maya ANGELO)

p/s: layan lah aku baek2 seperti mana seorng perempuan seperti aku patut dilayan:(

3 comments:

Anonymous said...

Begini.
Setiap satu seksa yang sampai pada kita, bukan seksa yang patut dibalas. Kenapa? Sebab kita tak pernah mahu, najis-najis hina orang yang hina itu terpali jadi bau darah daging kita, bukan?

Jadi, benarlah kamu untuk sentiasa berkelakuan atas norma akhlak yang perlu; biarpun balasan yang kamu terima bukan begitu. Lebih baik jadi diri kamu yang kamu sendiri pilih; dan tentu-tentu kamu ada pilihan kamu sendiri bukan?

Macam ni lah. Jadilah pari-pari putih yang sentiasa jadi bahu yang bisa di tumpang bila ada airmata jujur mahu berjujuran. Kerana itu lebih ke-kamuan. Dan berdoa supaya roh-roh kejahatan berlegaran di sekeliling kamu, tanpa kamu ter-ikut-ikut akan mereka; kalau perlu, doakan supaya mereka berubah.

Kamu mahu penghormatan dan penghargaan? Kamu hargai jiwa kamu dulu, dan hargai kewujudan Maha Esa yang tak pernah tinggalkan kita itu. Dan insya’Allah, ada hati2jujur yang datang menatang hidup kamu nanti. Ingat; ini bukan janji aku; ini apa yang Maha Kuasa janjikan; dan kita semua percaya akan itu, bukan?

Yudi Kurniawan (a-One) said...

waw manisnya,, salam ziarah dari anak melayu indo

WerT said...

smile is the best cure for sadness